Odgovornost do ljudi, narave in skupnosti.

Združujemo energijo mlade, znanje srednje in izkušnje starejše generacije.

Vprašanja

Ali bo cesta od Kranjskega Raka do Rakovih Ravni pod Veliko planino asfaltirana že letos?

Dušan PapežDušan Papež je na seji občinskega sveta zastavil svetniško vprašanje, ki se nanaša na urejanje dostopa na Veliko planino, in sicer posodobitev sedežnice, izgradnjo infrastrukture na spodnji postaji žičnice ter asfaltiranje ceste od Kranjskega Raka do Rakovnih Ravni.

V svojem uvodu je povedal, da bo občinski svet danes v rebalansu proračuna zagotovili investicijska sredstva za rekonstrukcijo dveh dostopnih poti na Veliko planino. Tako se bo posodobila sedežnica (nakup prižem) in zgradila potrebna infrastruktura za prevoze z nihalko, ki bo postavljena ob novem objektu, saj je stari zgorel. Skupna dokapitalizacija družbe bo tako znašala 221.000 €.

Uredila pa se bo tudi druga pot. Gre za asfaltiranje ceste od Kranjskega Raka do Rakovih Ravni, saj so razmere v poletnih mesecih zaradi prašenja nevzdržne. Investicija se bo izvedla v skladu z uvedbo novega prometnega režima, ki ga pripravlja Občina Kamnik. V skladu s tem nas v LDP zanima sledeče:

1. Kakšen je okvirni terminski načrt obeh investicij?

2. Ali bo cesta od Kranjskega Raka do Rakovih Ravni asfaltirana letos in ali je za to namenjenih dovolj proračunskih sredstev?

Poleg tega nas zanima, ali obstaja kakšna možnost, da nihalka na Veliko planino dobi status javnega potniškega prometa. Zakaj? Dejstvo je, da z vsakoletnimi dokapitalizacijami družbe Velika planina d.o.o. hodimo po tankem ledu. Nihalka pa po našem mnenju opravlja javno službo, prevoz potnikov in stanovalcev na Veliko planino. V primeru, da bi nihalka dobila status javnega potniškega prometa, bi lahko njeno delovanje subvencionirala občina, pa tudi država, enako kot je to pri avtobusnem ali železniškem javnem potniškem prometu.

Odgovor so v imenu občinske uprave pripravili Aleš ŠKORJANC, podsekretar – vodja oddelka za gospodarske dejavnosti, gospodarske javne službe in finance, Marija KOS, podsekretarka – pomočnica vodje oddelka za področje finančnega poslovanja in Boris RAVBAR, predsednik Strokovne komisije za reševanje razvojne problematike Velike planine:

V predlogu rebalansa proračuna Občine Kamnik za leto 2018 je predvidenih 221.000 € za dokapitalizacijo družbe Velika planina d.o.o.. Sredstva bodo predvidoma porabljena za investicijsko vzdrževalna dela in preglede v višini 35.000,00 € (predvideva se menjava proti vrvi in sidrnih konusov, izdelava varnostne analize in poročila, statični pregled trdnosti betona zgornje postaje, magnetno-induktivni pregled vlečne vrvi), redna vzdrževalna dela v višini 10.500,00 €, dobava prižem v višini 55.000,00 € in sofinanciranje izgradnje infrastrukture za prevoze z žičniškimi napravami v novo zgrajenem objektu ob spodnji postaji nihalke na Veliko planino, ki je v letu 2017 pogorel, v višini 120.500,00 €.

V skladu z opažanji in izdelano prometno študijo se število avtomobilov na Veliki planini vsako leto povečuje, povečuje pa se tudi kaos in stihijsko parkiranje, zaradi neurejenih razmer oz. neurejenih površin za parkiranje. Obiskovalci parkirajo svoja vozila v naravnem okolju, izven za to urejenih površin. S tem se povzroča nepopravljiva škoda v naravnem okolju, predvsem pa se uničuje Velika planina kot naravna vrednota državnega pomena. Pritiski za ureditev dostopov na Veliko planino z avtomobili so veliki, zato je Občina Kamnik pristopila k izdelavi strokovne podlage za urejanje prometa na Veliki planini, v kateri se bo opredelila strategija urejanja prometa in dostopa na Veliko planino in bo podlaga za sprejem občinskega odloka o urejanju prometnega režima na Veliki planini. Za vzpostavitev nove prometne ureditve in izvedbo nekaterih infrastrukturnih ukrepov je tudi nujno potrebno sodelovanje Občine Kamnik in Občine Luče. Območje obravnave namreč leži v obeh občinah. Pretežni del velikoplaninske planote sicer leži v občini Kamnik, ki se zato tudi sooča z večino izzivov in je pobudnica za izboljšanje trenutnega stanja. Dostop na velikoplaninsko planoto po cesti od odcepa od regionalne ceste (Kamnik – Luče) pri Kranjskem Raku do Rakovih ravni pa leži v občini Luče.

Občinski svet Občine Kamnik je 14.4.2017 sprejel Sklep, da ugotavlja, da obstaja javni interes, da za potrebe reševanja prometne problematike velikoplaninske planote Občina Kamnik sodeluje pri izvedbi in financiranju ureditev na območju občine Luče. Pri uresničevanju vseh zastavljenih ciljev obeh občin je v ospredju javni interes. Občini sta se dogovorili za izvedbo asfaltiranja lokalne ceste 161160 Kranjski rak – Marijanine njive – Mačkin kot, v delu od Kranjskega Raka do Rakovih Ravni. Razmere na predmetni cesti so v poletnih mesecih zaradi prašenja nevzdržne, na kar obe Občini (Kamnik in Luče) opozarjajo tudi lastniki zemljišč ob cesti. Investicija se bo izvedla ob hkratni uvedbi novega prometnega režima. Občina Luče je v fazi pridobivanja zemljišč (cesta, ki je predmet obravnave v celoti leži v občini Luče in je v privatni lastnini), Občina Kamnik pa bo takoj po sprejemu predloga rebalansa proračuna Občine Kamnik za leto 2018 naročila izdelavo projektne dokumentacije, ki nam bo dala natančnejšo investicijsko vrednost predvidene ureditve ceste. Po pridobitvi projektne dokumentacije, ki bo vsebovala tudi popise del, bo Občina Kamnik v proračunu zagotovila potrebna sredstva, pripravila razpis in izbrala najugodnejšega izvajalca za izvedbo predvidene investicije za ureditev ceste od Kranjskega Raka do Rakovih Ravni.

Zakon o žičniških napravah za prevoz oseb (v nadaljevanju: ZŽNPO) v 20. členu določa, da je potrebno za graditev žičniške naprave pridobiti koncesijo za graditev, s katero investitor pridobi pravico zgraditi in obratovati z žičniško napravo v skladu s koncesijskim aktom in koncesijsko pogodbo. V prvem odstavku 21. člena omenjeni zakon določa, da koncesijo za žičniško napravo (vlečnico), ki leži na območju občine, podeli občina, na območju katere leži vlečnica, če pa leta leži v večjih občinah, pa koncesijo podelijo vse občine. Zato je na podlagi prvega odstavka 26. člena ZŽNPO pristojni organ za podelitev koncesije pristojni koncedent. Omenjeno valja za žičniške naprave vlečnice. Za druge vrste žičniških naprav – režimi delovanja, pravice in obveznosti zainteresiranih strank (nihalke, sedežnice, vlečnice določenih tehničnih karakteristik), pa je pristojno Ministrstvo za infrastrukturo RS. Vaše vprašanje bo občinska uprava proučila.

Copyright © Lista Dušana Papeža 2016. Vse pravice pridržane.